söndag 12 april 2015

Äventyr på Windy Hill. 2 - Lappen i lönnfacket

Äventyr på Windy Hill. 2 - Lappen i lönnfacket

Lois Walfrid Johnson

Hej igen! Idag är jag tillbaka med en recension på den andra boken i serien, Lappen i lönnfacket. Den har 21 kapitel och 173 sidor. 


Kate börjar trivas i sitt nya hem och i sin nya familj. I skolan börjar det en ny kille. Skarvarn kallas han. Men när Anders varnar henne för honom vill hon inte lyssna, vilket leder till att hon blir nära att drunkna. 
     När familjen börjar ha ont om pengar måste Pappa Nordstrom arbeta som skogshuggare mitt under den kallaste vintern. De vet att jobbet kan vara farligt, och ska han hinna tillbaka till julafton? 
     Plötsligt är det någon som börjar stjäla mat från gårdarna och många blir oroliga att de inte ska ha mat nog för hela vintern. Vem är tjuven? Och vad är det för mystisk lapp som Kate hittar i sin orgel? 

Denna boken är minst lika mysig och spännande som alla andra i serien. 

Ses så snart jag har läst ut den tredje i serien! Det var ju ett tag jag sedan jag läste hela serien förra gången, så jag behöver läsa dem igen för att kunna recensera rätt! :D Absolut mina favorit böcker! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar