onsdag 29 oktober 2014

Om jag bara inte råkat byta ut tant Doris hund.

Om jag bara inte råkat byta ut tant Doris hund

Författare: Ingelin Angerborn

Boktips 15 

Hej igen bloggen! Nu har jag ett boktips för er som är runt åtta år eller känner någon som är det. Om jag bara inte råkat byta ut tant Doris hund är en rolig bok med 95 sidor och 11 kapitel. 

Tilda brukar gå ut med Loppan, tant Doris chihuahua. Doris är en tant som bor i samma hus som Tilda men på en annan våning. En dag när Tilda ska handla har hon med sig Loppan. Hon binder Loppan i en stolpe utanför. När Tilda kommer ut ur affären igen knyter hon upp kopplet och går iväg. Då märker hon att det inte är Loppan som är i andra änden av kopplet, utan en stor labrador...

En rolig bok med mycket humor och lagom långa kapitel.


Ps: glöm inte att följa min blogg! ;)


                                                   Ses!   

1 kommentar:

  1. Bra skrivet och en härlig bok som jag också kan rekommendera. Det går bra att läsa även för 9-10 åringar!

    SvaraRadera